tak jak piramida polecial. bardzo prosto. przy szybkim zakrecie fwd z ciezkim przodem zamiast byc podsterowne sa nadsterowne [ucieka im tyl]. esp robi kontre hamulcem na odpowiednie kolo [zewnetrzne tylne] jesli predkosc jest ok 60 ~80 i jest śnieg to zadziala [ale i tak kontra systemu jest lekko za silna] . jesli jest suchy asfalt i jedziesz 120~140 to kontra esp wbije cie w zewnętrzną barierke.
przy wolnych ciasnych lukach z kolei auto jest podsterowne i kontra esp potrafi postawic auto w poprzek do wewnątrz. szczególnie jak masz utwardzony zawias i dobrze klejace gumy.
oba zachowania esp osobiscie testowalem.
drugie jest bezpieczne do sprawdzenia bo przy ciasnym łuku wystarczy 50 ~60 zeby zrobic podsterownosc..
pierwszy przypadek czyli uciekanie dupy testowałem na śniegu przy 80 (mozna to zrobic na sucho ale predkosc musi byc grubo ponad 120, a ponieważ nue wierze w idealne działanie esp to wolalem na sniegu). esp na lewym luku odrecil mnieza bardzo w prawo. bylem na to gotowy więc wiedziałem co zrobic.
oba przypaki sa faktem
osobiscie uwazam ze esp jest bardzo dobrym systemem jeśli przyczepnosc nie jest najlepsza. .
na suchym asfalcie z dogrzanymi oponami radze bie testowac dzialania esp
[ Dodano: Pon 28 Gru, 15 12:16 ]
jesli uslizg jest stopniowy esp ma czas na stopnoiowe zwiekszanie sily hamowania kola kontrujacego.
przy suchym asfalcie i dogrzanej oponie zerwanie tylu zazwyczaj jest gwaltowniejsze.
wtedy system daje od razu dużą siłę hamowania i wywala w przeciwna strone niz byl posliz.
przy nadsterownym wywala na zewnatrz
przy podsterownym stawia bokiem, przodem do srodka zakretu.
przy wolnych ciasnych lukach z kolei auto jest podsterowne i kontra esp potrafi postawic auto w poprzek do wewnątrz. szczególnie jak masz utwardzony zawias i dobrze klejace gumy.
oba zachowania esp osobiscie testowalem.
drugie jest bezpieczne do sprawdzenia bo przy ciasnym łuku wystarczy 50 ~60 zeby zrobic podsterownosc..
pierwszy przypadek czyli uciekanie dupy testowałem na śniegu przy 80 (mozna to zrobic na sucho ale predkosc musi byc grubo ponad 120, a ponieważ nue wierze w idealne działanie esp to wolalem na sniegu). esp na lewym luku odrecil mnieza bardzo w prawo. bylem na to gotowy więc wiedziałem co zrobic.
oba przypaki sa faktem
osobiscie uwazam ze esp jest bardzo dobrym systemem jeśli przyczepnosc nie jest najlepsza. .
na suchym asfalcie z dogrzanymi oponami radze bie testowac dzialania esp
[ Dodano: Pon 28 Gru, 15 12:16 ]
jesli uslizg jest stopniowy esp ma czas na stopnoiowe zwiekszanie sily hamowania kola kontrujacego.
przy suchym asfalcie i dogrzanej oponie zerwanie tylu zazwyczaj jest gwaltowniejsze.
wtedy system daje od razu dużą siłę hamowania i wywala w przeciwna strone niz byl posliz.
przy nadsterownym wywala na zewnatrz
przy podsterownym stawia bokiem, przodem do srodka zakretu.
Komentarz